Vi mötte Klaraborg första gången i Barbados 1974. Hon var på sitt andra varv runt jorden, vi var på vårt första. Vi seglade med en ombyggd finnskuta, Gretel, 3-mast skonare. Kaptenen hette Ove. Vi tillbringade julen i Trinidad, Port of Spain, tillsammans. Där skiljdes våra vägar. Vi fortsatte västerut. Hörde senare om förlisningen.
1972 var jag fem år och gick på dagis på andra sidan kanalen. Jag minns hur vi ungar stod och tittade när skorstenen föll. Det var en mäktig syn. Jag kommer ihåg att man brände trähusen. Det var något riktigt ödesmättat över det hela och jag blev starkt påverkad av det. Tack för bilderna!
Vi mötte Klaraborg första gången i Barbados 1974. Hon var på sitt andra varv runt jorden, vi var på vårt första. Vi seglade med en ombyggd finnskuta, Gretel, 3-mast skonare. Kaptenen hette Ove. Vi tillbringade julen i Trinidad, Port of Spain, tillsammans. Där skiljdes våra vägar. Vi fortsatte västerut. Hörde senare om förlisningen.
1972 var jag fem år och gick på dagis på andra sidan kanalen. Jag minns hur vi ungar stod och tittade när skorstenen föll. Det var en mäktig syn. Jag kommer ihåg att man brände trähusen. Det var något riktigt ödesmättat över det hela och jag blev starkt påverkad av det. Tack för bilderna!
Där är ju BJs tåg som jag tjänstgjorde som konduktör på. 🙂
Gathörnet modell 1900+ föredrar jag.